Stress en wat je er zelf tegen kunt doen

Geplaatst op Geplaatst in Inspiratie
Anti stress tips

Een keer (of 2) overwerken of ’s avonds nog wat dingen afmaken omdat je een deadline hebt, is geen ramp en kan je zelfs een voldaan gevoel geven. Stress is niet per definitie ongezond. Het geeft je adrenaline en dat heb je soms nodig. Het helpt je beter te presteren en scherp te zijn. Herstellen na een stressvolle periode is wel belangrijk. Als je continue stress ervaart of het gevoel hebt onder druk te staan, dan gaat het mis. Stress stapelt zich op en kan omslaan in chronische stress. En chronische stress is ongezond voor je lichaam & je geest. Je hoeft niet direct naar huisarts, psycholoog of coach te rennen omdat je stress hebt. Gelukkig kun je zelf ook dingen doen om het stressniveau te verlagen of te doorbreken. Meestal zijn die dingen onderdeel van een leefstijl en is het niet met 1 of 2 keer rust pakken klaar. Dus houd jezelf goed in de gaten en lukt het niet alleen, zoek dan hulp.

In de onderstaande infographic deel II om werkstress te lijf te gaan.
Wil je de vorige infographic ook lezen, mail me dan even, dan stuur ik m naar je toe!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *